Miten suun terveyttä voidaan hoitaa etänä?
Etäyhteyksien voima suun terveyden hoidossa – Joustavuutta ja asiantuntevaa neuvontaa chatissa ja videovastaanotoilla
Nykyisen teknologian avulla suun terveyden hoito on tullut entistä saavutettavammaksi ja joustavammaksi. Etäyhteyksien kautta voit saada asiantuntevaa apua, olitpa sitten kotona, työpaikalla tai vaikka matkoilla. Videovastaanottojen ja chatin kautta voimme antaa nopeasti neuvoja ja tukea suun terveyteen liittyvissä kysymyksissä. Etähoidon tärkein etu on sen joustavuus ja mahdollisuus tavoittaa meidät asiantuntijat silloin, kun se parhaiten sinulle sopii.
Tavoittavaa ennaltaehkäisyä videovastaanotoilla
Videovastaanotot tarjoavat sujuvan tavan hoitaa suun terveyttä ennaltaehkäisevästi. Yksi merkittävimmistä eduista on mahdollisuus tavata perheitä ja tehdä varhaisia tarkastuksia lasten suun terveydelle. Esimerkiksi jo 1-vuotiaan lapsen suun tarkastaminen on mahdollista videovastaanotolla. Autamme varmistamaan, että perheellä on oikeat tiedot ja välineet lapsen suunhoitoon. Näin aktiivinen ennaltaehkäisy alkaa aikaisessa vaiheessa, ja vanhemmat saavat asiantuntevaa ohjausta terveellisiin elämäntapoihin ja suun terveyden ylläpitoon.
– Paras osa asiakaskohtaamisessa etäyhteydellä on, että pystyn auttamaan asiakkaita, kertoo Johanna, yksi suun terveydenhuollon asiantuntijoista.
– Työn merkityksellisyys syntyy siitä, että voi olla osa asiakkaidensa terveydenhoitoa ja tuoda samalla arkea helpottavaa palvelua.
Videovastaanotoilla Johanna pystyy tarjoamaan asiakkaille henkilökohtaista ja asiantuntevaa ohjausta suun terveydenhoidossa, vaikka he eivät olisi fyysisesti läsnä vastaanotolla.
Kohtaamisia chatin kautta
Etäyhteyksien hyödyt eivät rajoitu vain videovastaanottoihin. Chat-palvelu tarjoaa mahdollisuuden kysyä suun terveyteen liittyvistä kysymyksistä milloin tahansa, ilman että sinun tarvitsee varata vastaanottoaikaa. Tämä tekee palvelusta joustavaa ja helpottaa sinua saamaan vastauksia silloin, kun asialle on aikaa ja tarve.
– Chatissa asiakkaalla on aikaa miettiä ja kirjoittaa kysymyksensä, mikä voi tehdä keskustelusta rauhallisempaa ja kiireettömämpää verrattuna puheluun tai lähikontaktiin, kertoo suuhygienisti Emmi, joka työskentelee chat- ja videovastaanotoilla.
– Se mahdollistaa myös selkeän ja täsmällisen viestinnän, mikä on tärkeää erityisesti silloin, kun en voi heti nähdä asiakkaan ilmeitä ja kehonkieltä.
Chat-palvelu on myös loistava apuväline kuulovammaisille asiakkaille, sillä se tarjoaa esteettömän tavan kommunikoida tekstin avulla ilman huolta puheen ymmärtämisestä.
– Chatissa työskenteleminen vaatii hyviä viestintätaitoja, mutta se tarjoaa samalla mahdollisuuden antaa selkeitä ja täsmällisiä vastauksia asiakkaan kysymyksiin, Emmi lisää.
Olemme vain viestin päässä
Etähoidon ja -neuvonnan myötä me suun terveyden asiantuntijat olemme entistä helpommin tavoitettavissa.
Olipa kyseessä ohjeet hammasharjan käyttöön, ienverenvuodon ehkäisy tai yleinen suun terveyden ylläpito, asiantuntevat neuvot ovat vain muutaman klikkauksen päässä. Olemme valmiina auttamaan ja neuvomaan kaikissa suun terveyteen liittyvissä kysymyksissä.

Kirjoittaja
Emmi Jokelainen
Suuhygienisti

Kirjoittaja
Johanna Raittila
Hammashoitaja