Siirry sisältöön
HyVä-digi Hae Hae sivustolta

Porvoon terveysaseman puhelinjonot purettu

Puhelinjonot Porvoon terveysasemalla on saatu purettua ja toiminta on palautunut normaaliksi.

Puhelujonon purkamiseksi puheluita soittamaan lisättiin henkilöstöä ja puheluita soitettiin ylitöinä. Oman henkilöstön lisäksi puheluihin vastasi kaksi ostohoitajaa.

Porvoon terveysasemalla tehtiin myös muita toimia jonon purkamiseksi. Lääkäriaikoja lisättiin, kiireettömiä määräaikaiskontrolleja hoidettiin puhelimitse ja osa niistä siirrettiin.

Soita vain kerran – muista HyVä-digi

Jos sinun tarvitsee soittaa terveysasemalle, soita vain kerran ja jää odottamaan takaisinsoittoa. Jokainen soitto käydään läpi yksitellen, joten useaan kertaan soittaminen ruuhkauttaa puhelinpalvelua.

Vaihtoehtona soittamiselle ovat hyvinvointialueen sähköiset palvelut HyVä-digi ja Omaolo. HyVä-digissä voit keskustella sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ja kysyä terveydestä ja hyvinvoinnista. Omaolossa voit tehdä oirearvioita. HyVä-digiin ja Omaoloon pääset hyvinvointialueen verkkopalvelussa itauusimaa.fi.

Kerro HyVä-digin chatissa asioidessasi, jos olet jättänyt soittopyynnön terveysasemalle. Tällöin yhteydenottosi tiedetään poistaa takaisinsoittojonosta, kun asia on hoidettu HyVä-digissä eikä puhelulle ole enää tarvetta.