Siirry sisältöön
HyVä-digi Hae Hae sivustolta

Yksi yhteydenotto yhdessä palvelukanavassa riittää – näin asioit sujuvasti

Itä-Uudenmaan hyvinvointialue palvelee alueen asukkaita erilaisissa tilanteissa. Tarjolla on useita yhteydenottokanavia, jotta jokaisella olisi mahdollisuus tavoittaa sosiaali- ja terveyspalvelut aukioloaikojen puitteissa. Saat palvelua sujuvimmin, kun asioit yhdessä kanavassa ja otat yhteyttä kerran.  

Terveysaseman puhelinpalvelussa asioidessasi yksi soitto ja soittopyyntö riittävät. Takaisinsoitot käsitellään yksitellen soittojärjestyksessä, joten useat soitot eivät nopeuta asiaasi. 

Sen sijaan useat yhteydenotot samasta asiasta tai monen eri asiointikanavan kautta voivat ruuhkauttaa palvelua ja aiheuttaa viiveitä myös muiden asiakkaiden palveluun pääsyssä. 

Hyödynnä sähköiset palvelut 

Vaihtoehtona soittamiselle ovat hyvinvointialueen sähköiset palvelut HyVä-digi ja Omaolo. HyVä-digissä voit keskustella sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ja kysyä terveydestä ja hyvinvoinnista. Omaolossa voit tehdä oirearvioita. HyVä-digiin ja Omaoloon pääset hyvinvointialueen verkkopalvelussa itauusimaa.fi(siirryt toiseen palveluun)

Jos olet jättänyt soittopyynnön terveysasemalle, asiaa ei tarvitse hoitaa enää HyVä-digin kautta, vaan voit jäädä odottamaan takaisinsoittoa.