Siirry sisältöön
HyVä-digi Hae sivustolta

Sosiaali- ja potilasasiamies

Sosiaali- ja potilasasiamiehen tehtävänä on toimia asiakkaan ja potilaan oikeuksien edistämiseksi. Hän neuvoo muistutuksen, kantelun tai potilasvahinkoilmoituksen tekemisessä.

Sosiaali- ja potilasasiamies on puolueeton taho, joka ei tee päätöksiä eikä ota kantaa lääketieteelliseen hoitoon tai henkilökunnan toimintaan. Asiamies ei hoida Kelan, edunvalvonnan tai työ- ja elinkeinotoimiston asioita. Asiamies ei tee eikä voi muuttaa toisten viranhaltijoiden tekemiä päätöksiä. 

Toimi näin

Voit olla yhteydessä sosiaali- ja potilasasiamieheen 

Hoitoon tai kohteluun liittyvissä ongelmissa tai epäselvyyksissä ota ensisijaisesti yhteyttä hoitoyksikön henkilökuntaan ja esimieheen. Ristiriitaisissa tai epäselvissä tilanteissa ota ensisijaisesti yhteys henkilökuntaan tai päätöksen tehneeseen työntekijään.   

Kun otat yhteyttä sosiaali- ja potilasasiamieheen, saat vastauksen yleensä 1–3 arkipäivän kuluessa. Sosiaali- ja potilasasiamiehen palvelu on maksutonta. 

Palvelu ajanvarauksella. Sosiaali- ja potilasasiamiehen toimisto sijaitsee Porvoossa, mutta asiakkailla on aina mahdollisuus halutessaan tapaamiseen myös kotikunnassaan.

Puhelinasiointi

Anette Karlsson

Sosiaali- ja potilasasiamies

0405142535

Anette.Karlsson@itauusimaa.fi

Puhelinaika ma ja to klo 9–13

Osoite


Sosiaali- ja potilasasiamies 
Mannerheiminkatu 20 K, 3. krs, 06100 Porvoo  

Älä lähetä salassapidettäviä tietoja.

HUS:n potilasasiamies neuvoo erikoissairaanhoitoon (Porvoon sairaala) liittyvissä asioissa. Katso HUSin potilasasiamiesten yhteystiedot täältä.(siirryt toiseen palveluun)