Tietoa asiakkaillemme
Kun olet hyvinvointialueen asiakas,
- saat laadukkaita sosiaali- ja terveyspalveluita
- kohtelemme sinua kunnioittavasti
- käsittelemme tietojasi turvallisesti
- käytämme tulkkia, jos sille on tarve
- voit tutustua tietoihin, joita olemme tallentaneet
- voit pyytää, että korjaamme tietojasi.
Tältä sivulta löydät tietoa asioimisesta hyvinvointialueella.
Osion sisältö
Asiakkaan ja potilaan oikeudet
Vaaratilanneilmoitus Hoitotahto Hoito- ja asiakassuunnitelma Hoitotakuu Sosiaali- ja potilasasiavastaava Haluatko valittaa epäkohdasta? Oletko tyytymätön sosiaalihuollon päätökseen? Edunvalvonta ja toisen puolesta asiointiOmaishoito
Omaishoito tarkoittaa sitä, että läheinen ihminen hoitaa toista ihmistä. Esimerkiksi perheenjäsenesi voi olla omaishoitajasi. Omaishoitaja voi saada hyvinvointialueelta omaishoidon tukea. Tällä sivulla kerromme lisää omaishoidosta.
Kuljetuspalvelut
Kuljetuspalvelu auttaa sinua liikkumaan paikasta toiseen, jos sinun on vaikea liikkua. Saat kyydin taksilla tai muulla liikennevälineellä esimerkiksi kauppaan, asioille tai harrastuksiin.
Asiakasmaksujen hinnasto
Tältä sivulta löydät tietoa asiakasmaksuista ja niiden maksamisesta. Voit tutustua hinnastoon ja maksukattoon. Löydät myös yhteystiedot laskutukseen ja ohjeita laskujen vastaanottamiseen.
Vastaanota ja maksa laskuja sähköisesti
Voit vastaanottaa laskuja myös digipostina. Se tarkoittaa, että saat laskun kirjeen sähköisesti haluamaasi sovellukseen.
Turvaposti
Turvapostilla voit lähettää sähköpostia, jossa on henkilökohtaisia tietoja. Käytä turvapostia, jos lähetät arkaluontoisia tietoja, kuten terveystietoja.
Tietosuoja
Tietosuoja varmistaa, että henkilökohtaiset tietosi pysyvät turvassa. Kun tietosi ovat suojassa, kukaan ulkopuolinen ei näe niitä. Tällä sivulla kerromme enemmän tietosuojasta Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella