Siirry sisältöön

Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen asiakasneuvonta palvelee myös chatissä

Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella on tammikuun alusta saanut asiakasneuvontaa niin puhelimitse kuin chat-palvelunkin kautta.

Neuvonta-chat auttaa kaikkia hyvinvointialueen asukkaita sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvissä kysymyksissä. Chatbot ja tarvittaessa asiakasneuvoja vastaavat kysymyksiin esimerkiksi erilaisista tukipalveluista, etuuksien ja tukien hakemisesta sekä alueen erilaisista hyvinvointia- ja terveyttä edistävistä palveluista.

Chat-palvelu toimii hyvinvointialueen verkkosivuilla ja sitä voi käyttää myös mobiililaitteella. Chat-ikkuna aukeaa pienestä puhekuplasta, verkkosivun oikeassa alakulmassa. Chatbot vastaa asiakkaiden kysymyksiin suomeksi ja ruotsiksi 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä. Asiakasneuvoja on tavoitettavissa maanantaista perjantaihin kello 9–15.

– Chat-palvelusta on helppo hakea neuvoja, vaikka kotoa käsin ja juuri silloin kuin itselle sopii. Näin asiakas pystyy hallitsemaan itse omaa tilannettaan ja hakemaan apua joustavasti. Uusien, digitaalisen palvelujen kehittäminen tähtää samalla sosiaali- ja terveyspalvelujen toimintatapojen kehittämiseen ja yhtenäistämiseen Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella niin, että palvelut ovat kaikkien saavutettavissa. Näin myös toiminnan tuottavuus ja vaikuttavuus paranevat, sanoo hankejohtaja Jaana Forslund.

Lisätietoja:

Hankejohtaja Jaana Forslund, puh. 040 676 1382, jaana.forslund@itauusimaa.fi