HyVä-digi
Tämän sivun sisältö
HyVä-digi on digitaalinen sosiaali- ja terveyspalvelu. Meillä voit asioida terveyteesi ja hyvinvointiisi liittyvissä asioissa siellä missä sinäkin olet. Ammattilaisemme palvelevat sinua ilman ajanvarausta.
Tervetuloa HyVä-digi-palveluun!
Aluksi HyVä-digissä hoidetaan chatin ja Omaolon kautta tulevia yhteydenottoja. Mahdollisuuksien mukaan palvelua laajennetaan mahdollisimman nopeasti etävastaanottoihin sekä pitkäaikaissairauksien seurantojen toteuttamiseen. Palvelun laajentumisen ajankohdasta tiedotamme erikseen. Alempaa löytyvät, jo aiemmin käytössä olleet palvelut toimivat edelleen tavalliseen tapaan.
HyVä koostuu sanoista hyvinvointi ja välfärd.
HyVä-digissä palvelee sairaanhoitajia ja lääkäri chatissa tai etävastaanotolla videon välityksellä. Asiointi alkaa chat-keskusteluna. Sairaanhoitajamme voi tarvittaessa avata videoyhteyden tai pyytää sinua tunnistautumaan. Hoitajan ja lääkärin chatissa tai etävastaanotolla hoidetaan asioita, jotka eivät vaadi fyysistä tutkimusta.
Sairaanhoitaja voi myös ohjata sinut chatissa lääkärille tai varata lääkärin etävastaanottoajan. Tarvittaessa sinut voidaan ohjata muulle terveys- tai sosiaalialan ammattilaiselle, terveysasemalle tai päivystykseen.
Voit ottaa yhteyttä HyVä-digiin esimerkiksi:
- jos tarvitset neuvontaa ja hoito-ohjeita
- jos pitkäaikainen sairautesi oireilee, mutta vointisi on hyvä
- jos sairastat tai epäilet sairastavasi esimerkiksi ylähengitystieinfektiota, sukupuolitautia, virtsatieinfektiota, iho-oireita tai suolisto-oireita
- jos haluat tarkistaa lääkityksesi
- jos sinulla on ahdistusoireita tai masennusoireita
- jos sinulla on tuki- ja liikuntaelimiin liittyviä vaivoja
- jos sinulla on kysymyksiä röntgen- tai laboratoriotuloksiin liittyen
- jos tarvitset lääkärin lausunnon tai todistuksen
- jos sinulla on kysymyksiä matkailijan rokotuksista.
HyVä-digi palvelee koko Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen asukkaita. Sairaanhoitajan palvelut ovat maksuttomia. Lääkärin videovälitteisestä etävastaanotosta peritään ajankohtaisen hinnaston mukainen palvelumaksu.
Chat-keskustelun löydät oikeasta alakulmasta. Ammattilaisemme palvelevat sinua aukioloaikojen mukaisesti. Kirjoita nimesi tekstiruutuun ja valitse HyVä-digi. Valitse aloita chat ja seuraavalta sivulta HyVä-digi sairaanhoitaja. Odota sulkematta selain. Hoitaja liittyy keskusteluun heti vapauduttuaan. Huomioithan, että jos suljet selaimen, keskustelu häviää ja menetät paikkasi jonossa.
Chatbot (automaattinen chat-robotti) on käytettävissä vuorokauden ympäri.
HyVä-digin sairaanhoitaja käsittelee Omaolon oirearvion kautta tulleet ei kiireelliset yhteydenotot. Jos olet tehnyt oirearvion ja lähettänyt sen terveysasemalle, odota yhteydenottoa Omaolon kautta.
arkisin klo 8.00–19.30
lauantaisin 9.00–14.30
Pyhäpäivinä HyVä-digi on suljettu
Muut sähköiset palvelut
Kuntakohtaiset sähköiset palvelut
Varaa aika influenssarokotukseen, lastenneuvolaan tai ehkäisyneuvolaan. Varaa aika tästä(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Terveyspalveluiden sähköinen asiointi. Mediatri(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Sosiaali- ja terveyspalveluiden sähköiset lomakkeet (vaatii Suomi.fi-tunnistautumisen). Sipoon sähköiset lomakkeet(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Suun terveydenhuollon ajanvaraus Loviisassa. Mediatri(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Sähköinen ajanvaraus, verkkoviestit ja lomakkeet. eTerveys(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Klinik palvelun käyttö on loppunut. Palvelu on korvattu Omaolon oirearvioilla.