HyVä-digi
Tämän sivun sisältö
HyVä-digi on sähköinen sosiaali- ja terveyspalvelu. Palvelussa voit kysyä terveydestäsi tai hyvinvoinnistasi ja terveydenhuollon ammattilainen vastaa sinulle. Tältä sivulta löydät myös hyvinvointialueen muut sähköiset palvelut.
Tervetuloa HyVä-digi-palveluun!
HyVä-digi –palvelussa voit keskustella chatissa terveydenhuollon ammattilaisen kanssa. Chat-keskustelu on internetissä tässä hetkessä tapahtuvaa keskustelua toisen ihmisen kanssa.
Voit käyttää palvelua esimerkiksi älypuhelimella, tietokoneella tai tabletilla. Palvelua voit käyttää kaikkialla missä sinulla on internet-yhteys.
Sinun ei tarvitse varata aikaa.
HyVä-digi –palvelussa voit myös lähettää viestejä Omaolon kautta. Omaolo on sosiaali- ja terveydenhuollon verkkopalvelu, jossa voit arvioida terveyden hoitosi tarvetta.
Voit käyttää HyVä-digi palvelua, jos
- tarvitset neuvontaa tai hoito-ohjeita
- pitkäaikainen sairautesi oireilee, mutta vointisi on hyvä
- sairastat tai epäilet sairastavasi esimerkiksi ylähengitystieinfektiota, sukupuolitautia, virtsatieinfektiota, iho-oireita tai suolisto-oireita
- haluat tarkistaa lääkityksesi
- sinulla on ahdistusoireita tai masennusoireita
- sinulla on tuki- ja liikuntaelimiin liittyviä vaivoja
- sinulla on kysymyksiä röntgentuloksiin tai laboratoriotuloksiin liittyen
- tarvitset lääkärin lausunnon tai todistuksen
- sinulla on kysymyksiä matkailijan rokotuksista.
HyVä-digi palvelua voivat käyttää kaikki Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen asukkaat. Sairaanhoitajan palvelut ovat ilmaisia. Lääkärin videovälitteinen etävastaanotto maksaa ja näet hinnan palvelumaksut(avautuu uuteen ikkunaan) -kohdasta.
HyVä-digi –palvelun chatissa keskustelet ensin sairaanhoitajan kanssa. Sairaanhoitaja arvioi, millaista hoitoa tarvitset ja voi avata videoyhteyden kanssasi tai pyytää sinua tunnistautumaan. Tunnistautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen, joka tehdään esimerkiksi pankkitunnuksien avulla tai mobiilivarmenteella.
Jos tarvitset lääkäriä, sairaanhoitaja voi ohjata sinut lääkärin chat-keskusteluun tai etävastaanotolle. Chat-keskustelussa ja etävastaanotossa voit hoitaa asioita, jotka eivät vaadi tutkimista paikan päällä.
Jos asiaa ei voi hoitaa etänä, sairaanhoitaja ohjaa sinut oikeaan paikkaan, esimerkiksi terveyskeskukseen, päivystykseen, sosiaalialan ammattilaiselle tai muulle terveydenhoitoalan ammattilaiselle.
HyVä digi –palvelun löydät tämän sivun oikeasta alakulmasta. Sivun oikeassa alakulmassa on chat-keskustelun kuva. Kuvaketta painamalla pääset keskustelemaan sairaanhoitajan kanssa.
Kun haluat avata chat-keskustelun, valitse vaihtoehdoista HyVä digi -palvelu. Tämän jälkeen paina nappia ”Aloita chat” ja valitse HyVä-digi sairaanhoitajan chat. Sairaanhoitaja vastaa terveyteesi liittyviin kysymyksiin. Älä sulje internetsivua, vaan odota rauhassa. Valinnan jälkeen chatkeskustelu aukeaa. Palvelussa saattaa olla jonoa, hoitaja vastaa sinulle heti kun on sinun vuorosi.
Jos sairaanhoitaja ei ole paikalla, sinulle voi vastata myös chat-robotti. Chat-robotti on tietokoneohjelma, joka on suunniteltu vastaamaan kysymyksiin.
Huomio!
Jos suljet internetsivun, keskustelusi häviää ja sinun pitää jonottaa uudelleen.
Maanantaista perjantaihin kello 8.00–19.30
Lauantaisin kello 9.00–14.30
Pyhäpäivinä HyVä-digi on suljettu
Muut sähköiset palvelut
Kuntakohtaiset sähköiset palvelut
Varaa aika influenssarokotukseen, lastenneuvolaan tai ehkäisyneuvolaan. Varaa aika tästä(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Terveyspalveluiden sähköinen asiointi. Mediatri(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Sosiaali- ja terveyspalveluiden sähköiset lomakkeet (vaatii Suomi.fi-tunnistautumisen). Sipoon sähköiset lomakkeet(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Suun terveydenhuollon ajanvaraus Loviisassa. Mediatri(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Sähköinen ajanvaraus, verkkoviestit ja lomakkeet. eTerveys(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)
Klinik palvelun käyttö on loppunut. Palvelu on korvattu Omaolon oirearvioilla.