Siirry sisältöön
HyVä-digi Hae sivustolta

HyVä-digi

HyVä-digi on sähköinen sosiaali- ja terveyspalvelu. Palvelussa voit kysyä terveydestäsi tai hyvinvoinnistasi ja terveydenhuollon ammattilainen vastaa sinulle. Tältä sivulta löydät myös hyvinvointialueen muut sähköiset palvelut.

Tervetuloa HyVä-digi-palveluun!

HyVä-digi –palvelussa voit keskustella chatissa terveydenhuollon ammattilaisen kanssa. Chat-keskustelu on internetissä tässä hetkessä tapahtuvaa keskustelua toisen ihmisen kanssa.

Voit käyttää palvelua esimerkiksi älypuhelimella, tietokoneella tai tabletilla. Palvelua voit käyttää kaikkialla missä sinulla on internet-yhteys.

Sinun ei tarvitse varata aikaa.

HyVä-digi –palvelussa voit myös lähettää viestejä Omaolon kautta. Omaolo on sosiaali- ja terveydenhuollon verkkopalvelu, jossa voit arvioida terveyden hoitosi tarvetta.

Voit käyttää HyVä-digi palvelua, jos

HyVä-digi palvelua voivat käyttää kaikki Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen asukkaat. Sairaanhoitajan palvelut ovat ilmaisia. Lääkärin videovälitteinen etävastaanotto maksaa ja näet hinnan palvelumaksut(avautuu uuteen ikkunaan) -kohdasta.

HyVä-digin sairaanhoitajan ja lääkärin etäpalvelut

HyVä-digi –palvelun chatissa keskustelet ensin sairaanhoitajan kanssa. Sairaanhoitaja arvioi, millaista hoitoa tarvitset ja voi avata videoyhteyden kanssasi tai pyytää sinua tunnistautumaan. Tunnistautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen, joka tehdään esimerkiksi pankkitunnuksien avulla tai mobiilivarmenteella.

Jos tarvitset lääkäriä, sairaanhoitaja voi ohjata sinut lääkärin chat-keskusteluun tai etävastaanotolle. Chat-keskustelussa ja etävastaanotossa voit hoitaa asioita, jotka eivät vaadi tutkimista paikan päällä.

Jos asiaa ei voi hoitaa etänä, sairaanhoitaja ohjaa sinut oikeaan paikkaan, esimerkiksi terveyskeskukseen, päivystykseen, sosiaalialan ammattilaiselle tai muulle terveydenhoitoalan ammattilaiselle.

Toimi näin

HyVä digi –palvelun löydät tämän sivun oikeasta alakulmasta. Sivun oikeassa alakulmassa on chat-keskustelun kuva. Kuvaketta painamalla pääset keskustelemaan sairaanhoitajan kanssa.

Kun haluat avata chat-keskustelun, valitse vaihtoehdoista HyVä digi -palvelu. Tämän jälkeen paina nappia ”Aloita chat” ja valitse HyVä-digi sairaanhoitajan chat. Sairaanhoitaja vastaa terveyteesi liittyviin kysymyksiin. Älä sulje internetsivua, vaan odota rauhassa.  Valinnan jälkeen chatkeskustelu aukeaa. Palvelussa saattaa olla jonoa, hoitaja vastaa sinulle heti kun on sinun vuorosi.

Jos sairaanhoitaja ei ole paikalla, sinulle voi vastata myös chat-robotti. Chat-robotti on tietokoneohjelma, joka on suunniteltu vastaamaan kysymyksiin.

Huomio!

Jos suljet internetsivun, keskustelusi häviää ja sinun pitää jonottaa uudelleen.

Milloin voit keskustella chatissa ammattilaisen kanssa

Maanantaista perjantaihin kello 8.00–19.30 

Lauantaisin kello 9.00–14.30 

Pyhäpäivinä HyVä-digi on suljettu

Muut sähköiset palvelut

Kuntakohtaiset sähköiset palvelut

Varaa aika influenssarokotukseen, lastenneuvolaan tai ehkäisyneuvolaan. Varaa aika tästä(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

Terveyspalveluiden sähköinen asiointi. Mediatri(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

Sosiaali- ja terveyspalveluiden sähköiset lomakkeet (vaatii Suomi.fi-tunnistautumisen). Sipoon sähköiset lomakkeet(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

Suun terveydenhuollon ajanvaraus Loviisassa. Mediatri(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

Sähköinen ajanvaraus, verkkoviestit ja lomakkeet. eTerveys(avautuu uuteen ikkunaan, siirryt toiseen palveluun)

Klinik palvelun käyttö on loppunut. Palvelu on korvattu Omaolon oirearvioilla.