Siirry sisältöön
HyVä-digi Hae sivustolta

Yksi yhteydenotto yhdessä palvelukanavassa on riittävä

Sosiaali- ja terveyspalvelut ovat kuntalaisten tueksi ja turvaksi järjestettävää palvelua. Ottaessasi yhteyttä palveluihin huomioithan, että yksi yhteydenottokanava ja kontakti on riittävä. Näin jokainen saa vuorollansa palvelua.  

– Yhteydenotto usean eri kanavan kautta samasta asiasta tai useat yhteydenotot eivät nopeuta palvelun tai avun saamista. Useat yhteydenotot vaan pahimmassa tapauksessa ruuhkauttavat eri palvelukanavat. Haluamme pystyä palvelemaan kaikkia alueen asukkaita, kuvaa Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen terveyspalveluiden vastuualuejohtaja Carita Schröder.  

Eri yhteydenottokanavat ovat tarjolla, jotta jokaisella olisi mahdollisuus tavoittaa sosiaali- ja terveyspalvelut aukioloaikojen puitteissa. Esimerkiksi jos olet jättänyt soittopyynnön terveysasemalle, asiaa ei tarvitse hoitaa enää HyVä-digin kautta, vaan voit jäädä odottamaan takaisinsoittoa.