Siirry sisältöön
HyVä-digi Hae sivustolta

Lapsiperheiden asiakasohjaus

Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen lapsiperheiden asiakasohjaus neuvoo sekä asukkaita että ammattilaisia erityisesti lapsiperheiden sosiaalipalveluihin liittyvissä kysymyksissä.

Asiakasohjaus on tarkoitettu uusille asiakkaille. Se toimii ikään kuin sisätuloväylänä niille perheille, joissa tarvitaan sosiaalipalveluiden tuomaa tukea ja apua. Jos lapsi on jo sosiaalipalveluiden asiakas, hänen asioistaan huolehtii hänen omatyöntekijänsä tai vastuutyöntekijänsä.

Lapsiperheiden asiakasohjaukseen voi olla yhteydessä, kun sinulla on huolta lapsen ja perheen tilanteesta esimerkiksi seuraavissa asioissa: 

Voit olla joko omasta tai läheisesi hyvinvoinnista huolestunut yksityishenkilö, tai konsultaatioapua kaipaava ammattilainen. Selvitämme jokaisen yhteydenoton ja lastensuojeluilmoituksen tarpeellisessa laajuudessa ja arvioimme, minkä tyyppistä apua lapsi ja perhe voi tarvita. 

Lapsiperheiden asiakasohjausyksikön ammattilaiset huolehtivat myös esimerkiksi lapsiperheiden sosiaalipalveluiden virka-ajan päivystyksestä. Yksikkö vastaanottaa lastensuojeluilmoitukset, tekee alkuarviointeja ja palvelutarpeen arviointeja. 

Toimi näin

Täytä sähköinen yhteydenottopyyntö tai lastensuojeluilmoitus. Löydät ne hyvinvointialueen verkkopalvelun lomakesivulta:

Voit myös lähettää sähköpostia: lapsiperheidenasiakasohjaus@itauusimaa.fi(avautuu uuteen ikkunaan)  
(Huom! Lähetäthän asiakastietoja ainoastaan salattuna sähköpostina).

Lomakkeet-sivulta löydät myös tulostettavan lastensuojeluilmoituksen. Sen voit lähettää osoitteeseen Lapsiperheiden asiakasohjaus, Taidetehtaankatu 4 C, 06100 Porvoo.

Puhelinasiointi 

019 5600 151

Palveluajat

Arkisin klo 9–15

Kiireellisissä asioissa virka-ajan ulkopuolella voit olla yhteydessä Itä-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystykseen, puh. 019 5600 150.