Siirry sisältöön
HyVä-digi Hae sivustolta

Asiakkaan ja potilaan oikeudet

Sinulla on oikeus saada laadukasta hoitoa ja palvelua. Hyvinvointialueen tehtävä on kohdella sinua kunnioittavasti. Lisäksi sinulla on oikeus päästä hoitoon tietyn ajan sisällä. Tällä sivulla kerromme, millaisia oikeuksia sinulla on hyvinvointialueen asiakkaana.

Toimi näin, jos olet tyytymätön saamaasi palveluun

Ota yhteyttä sinua hoitaneeseen henkilökuntaan. Yhteystiedot löydät tilanteeseesi sopivalta palvelusivulta. Voit myös soittaa neuvontaan ja asiakasohjaukseen, jos et tiedä, keneen ottaisit yhteyttä. Yhteystiedot löydät tilanteeseesi sopivalta palvelusivulta.

Selvitämme tilanteen yhdessä. Ota yhteyttä sosiaali- ja potilasvastaavaan, jos tilanne ei selviä.

Anna palautetta

Voit antaa palautetta tällä lomakkeella.(siirryt toiseen palveluun)

Osion sisältö

Hoitotakuu

Hoitotakuu tarkoittaa, että pääset hoitoon tietyn ajan kuluessa. Se koskee vain kiireetöntä hoitoa. Tällä sivulla kerromme, mitä hoitotakuu tarkoittaa.

Edunvalvonta ja toisen puolesta asiointi

Puolesta asiointia on se, että läheinen ihminen hoitaa terveyteesi liittyviä asioita puolestasi. Voit antaa toiselle ihmiselle oikeuden asioida puolestasi. Tällä sivulla kerromme lisää toisen puolesta asioimisesta.

Voisit hyötyä myös näistä